E-Mail:

biuro (a) stream360.pl

Telefon:

+48 501 082 761

8.00 - 13.00 oraz 16.00 - 19.00

Szybki Kontakt

Liczba klatek. FPS

Co to jest liczba klatek na sekundę?

Ramki to pojedyncze zdjęcia w pliku wideo. Liczba klatek na sekundę, zwykle wyrażana za pomocą terminu klatki na sekundę lub fps, to liczba klatek na sekundę zawartych w pliku wideo. Typowe szybkości klatek to 24 fps (dla filmu), 29,97 / 59,94 fps (dla telewizji), 30/60 fps (dla transmisji na żywo). Jeśli kręcisz w Europie, prawdopodobnie będziesz strzelać z prędkością 25 lub 50 kl./s.

Oto kilka typowych szybkości klatek i ich typowe zastosowanie.

24 fps - używane do większości filmów.

25 fps - używany w Europie do transmisji i przesyłania strumieniowego.

29,97 fps - Telewizja była pierwotnie nadawana w USA z szybkością 30 fps, ale 29,97 wprowadzono ze względów technicznych w celu obsługi telewizji kolorowej. Jeśli kręcisz wyłącznie do przesyłania strumieniowego, powinieneś wybrać 30 fps.

30 kl./s - używane w przypadku materiałów wideo nienadających się do emisji w Stanach Zjednoczonych i innych krajach.

50 fps - wideo o dużej szybkości klatek w Europie do transmisji lub transmisji strumieniowej.

59,94 - Wideo z dużą liczbą klatek na sekundę dla transmisji w USA.

60 kl./s - wysoka liczba klatek na sekundę w aplikacjach niezwiązanych z emisją.

Jaka jest różnica między liczbą klatek na sekundę a częstotliwością odświeżania lub Hz?

Jak wspomniano, liczba klatek na sekundę określa liczbę klatek na sekundę w pliku wideo. W przeciwieństwie do tego częstotliwość odświeżania, czyli Hz, określa liczbę odświeżania ekranu na sekundę. W tym momencie większość urządzeń wyświetlających odświeża się z częstotliwością 60 Hz lub szybciej, dzięki czemu mogą wyświetlać każdą klatkę w strumieniu 60 fps, co jest zwykle najwyższą częstotliwością klatek używaną do przesyłania strumieniowego. Tak więc, chyba że celujesz w starsze urządzenia, częstotliwość odświeżania twoich widzów nie powinna być czynnikiem przy wyborze strumieniowego przesyłania fps.

Jakiej szybkości klatek powinienem używać u źródła?

Jeśli kontrolujesz liczbę klatek na sekundę w kamerze lub innym źródle wideo, powinieneś dopasować liczbę klatek do treści. Jeśli robisz zdjęcia sportowe w szybkim tempie lub przechwytujesz ekran do gier komputerowych, wybierz 50/60 fps. Niektórzy puryści twierdzą, że 24 fps jest najlepsze do kinowych doznań, ale większość producentów wybiera 25/30 fps do produkcji innych niż sportowe.

Więcej nie zawsze jest lepsze, jeśli chodzi o liczbę klatek na sekundę i przesyłanie strumieniowe, ponieważ obsługa wysokiej jakości strumienia 60 fps wymaga większej przepustowości niż wysokiej jakości strumienia 30 fps. W przypadku większości produkcji z normalnym ruchem widzowie nie są w stanie odróżnić 30 fps do 60 fps przy takich samych poziomach jakości. Jednak po skompresowaniu w celu dostarczenia strumień 60 kl./s może wykazywać artefakty kompresji, które nie byłyby obecne w strumieniu 30 kl./s, co obniża jakość obrazu i jakość wrażeń (QoE). O ile zawartość naprawdę nie potrzebuje 50/60 fps, powinieneś wybrać 25/30 fps. 

Współczynnik proporcji 16: 9 H.264 / AVC Częstotliwość wyświetlania klatek
416 x 234 145 ≤30 fps
640 x 360 365 ≤30 fps
768 x 432 730 ≤30 fps
768 x 432 1100 ≤30 fps
960 x 540 2000 takie same jak źródło
1280 x 720 3000 takie same jak źródło
1280 x 720 4500 takie same jak źródło
1920 x 1080 6000 takie same jak źródło
1920 x 1080 7,800 takie same jak źródło

W zdecydowanej większości produkcji użycie 30 kl./s (lub 25 kl./s w Europie) powinno dać wynik wysokiej jakości.

Dane adresowe

ADAM SERWIS
71-317 Szczecin Łukasiewicza 5
NIP: PL8521421599 
mBank 11114020040000380243412543

EU e-Privacy Directive

Certyfikacja ISTQB

Certyfikacja ISTQB to międzynarodowe potwierdzenie umiejętności z zakresu testowania oprogramowania.