Kilka porad i wskazówek dotyczących Facebooka Live Influencer Marketing

 

Co to jest Facebook influencer?

Facebookowe osoby o wpływach na żywo to osoby z dużą, lojalną publicznością w mediach społecznościowych. Mogą być gwiazdami z listy A, postaciami publicznymi, przeciętnymi Joami lub ekspertami z danej dziedziny; ponieważ są bardzo zaufani przez swoich obserwatorów, mogą zmusić dużą grupę odbiorców do oglądania swoich transmisji na żywo i odpowiadania na ich wiadomości. Marki starają się wykorzystać ten autorytet, przyciągając wpływowe firmy na rynek w ich imieniu i zwiększając sprzedaż, darowizny i konwersje wśród swoich zwolenników.

 

Chcę wiedzieć, jak zostać graczem Facebooka; gdzie zaczynam?

Aby zostać graczem na Facebooku, musisz zbudować dużą, oddaną publiczność wyznawców, którzy ufają twoim opiniom; to przyciągnie uwagę marek w Twojej branży lub niszach, które chcą, abyś wprowadził je na rynek w ich imieniu. Kroki w tym poście stanowią dobry punkt wyjścia do budowania Twojej wiarygodności i obecności na Facebooku na żywo:

  1. Stwórz jasne cele dla swoich treści (np. Zwiększ ruch, zwiększ liczbę kliknięć, uzyskaj więcej zwolenników, zbuduj swoją reputację online).
  2. Bądź konsekwentny w swojej wiadomości i swoim harmonogramie transmisji na żywo.
  3. Bezpośrednio wchodź w interakcję z odbiorcami online, odpowiadając na komentarze, organizując sesje pytań i odpowiedzi, przeprowadzając ankiety i wiele innych.
  4. Wybierz unikalny kąt i stwórz oryginalną zawartość, dzięki czemu możesz dać widzom coś, czego jeszcze nie widzieli.
  5. Zmień przeznaczenie swoich treści na Facebooku, udostępniając je innym kanałom online.
  6. Zwiększ swoje filmy na Facebooku na żywo dzięki płatnym promocjom, aby dotrzeć do szerszej publiczności.
  7. Sięgnij do marek i osobistości na Facebooku, które pasują do tworzonej przez Ciebie treści i nawiąż relację, aby zmusić ich do myślenia o możliwościach marketingowych.

 

 

 

Kim są najlepsi komentatorzy na Facebooku?

Najlepsi internauci, z którymi należy się skontaktować, aby wziąć udział w kampaniach marketingowych mających wpływ na Facebooka, będą zależeć od Twojej specjalizacji; jednak tutaj jest 10 najbardziej wpływowych osób na całym Facebooku:

  • Shakira (gwiazda popu)
  • Vin Diesel (Aktor)
  • Mark Zuckerberg (twórca i CEO Facebooka)
  • Eminem (raper)
  • Cristiano Ronaldo (gwiazda piłki nożnej)
  • Rihanna (gwiazda muzyki pop)
  • Justin Bieber (gwiazda muzyki pop)
  • John Cena (sportowiec WWE)
  • Will Smith (Aktor)
  • Perez Hilton (bloger Celebrity)

 

Jak znaleźć osoby wpływające na Facebooka?

Odpowiedni wpływowcy Facebooka dla twojej marki to ci, którzy dostosowują się do twojej branży, produktów lub usług - do wszystkich, których przesłanie będzie rezonować z Twoimi obecnymi i potencjalnymi klientami. Na przykład, jeśli Twoja organizacja jest klubem fitness lub siłownią, połącz się z osobistościami fitness lub ekspertami ds. Zdrowia i dobrego samopoczucia. Jeśli reprezentujesz sieć lub restauracje lub sprzedajesz produkty spożywcze i napoje, współpracuj z szefem kuchni lub popularnym blogerem.

Istnieje wiele darmowych platform Facebook influencer, których możesz użyć do zidentyfikowania influencerów w niemal każdej branży lub niszy. Na przykład BuzzSumo to narzędzie wpływające na Facebooka, które umożliwia wyszukiwanie osób za pomocą słów kluczowych i hashtagów. Klearpomaga znaleźć osoby o dużym wpływie, które już są w sieciach społecznościowych i / lub angażują się w markę online. Profesjonalny gigant sieci LinkedIn pozwala na wyszukiwanie według kategorii i słów kluczowych, aby znaleźć ludzi w branży z dużymi możliwościami.


 

 

Marketing influencer to potężna taktyka na rzecz zaangażowania klientów, w której marki polegają na rekomendacjach znanego autorytetu lub osobowości, które zajmują się marketingiem. Inflikentami mogą być wszyscy, od celebrytów z listy A, przez ekspertów z danej dziedziny, aż po przeciętnych Joaków z popularnymi online - pod warunkiem, że mają dostęp do dużej i lojalnej publiczności w swojej dziedzinie.

Sieci społecznościowe są idealnymi węzłami dla marketingu marketingowego, dzięki wysokiemu poziomowi personalizacji i niskim kosztom wejścia na te platformy. Podczas gdy influencer tradycyjnie gromadził się na platformach, które oferują wbudowaną opcję zarabiania dzięki umieszczaniu reklam i integracji e-commerce, takich jak Instagram, Twitch i YouTube, Facebook Live szybko staje się najpopularniejszym miejscem docelowym. W rzeczywistości podpisane przez Facebooka kontrakty wycenione na 50 milionów dolarów w 2016 roku mają zachęcić decydentów do tworzenia oryginalnych treści i doświadczeń fanów na platformie.

Organizacje z różnych branż mogą korzystać z programów marketingowych Facebook influencer. Począwszy od rekomendacji produktów po umieszczanie marek w stylu życia, osoby o silnych wpływach dają markom za pośrednictwem transmisji na żywo możliwość nawiązania interakcji z pożądaną publicznością. Podczas gdy wielu marketerów przyłączyło się do osób mających wpływ na Facebooka, inne jeszcze się nie zaangażowały.

--

Przed rozpoczęciem przesyłania strumieniowego określ cele, które chcesz osiągnąć za pomocą kampanii marketingowych influencer: Na przykład, czy chcesz przyciągnąć ruch do swojej witryny? Czy chcesz zwiększyć liczbę kliknięć, opt-ins, rejestracji lub konwersji? A może chcesz uzyskać więcej wyświetleń i zwiększyć ekspozycję marki?

Owen Video , długoletni wpływowiec społeczny i konsultant wideo, wyjaśnia, że ​​chociaż w każdym z tych celów jest wartość, cel i podejście do ich osiągnięcia może być zupełnie inne. Możesz stworzyć zupełnie inną transmisję, gdy użyjesz osób kierujących biznesem na Facebooku, aby zwiększyć sprzedaż, zamiast po prostu zbudować swoją reputację online. Marki i sponsorzy muszą określić swoje priorytety, mieć jasne oczekiwania i jasno o nich mówić.

--

Konsekwencja. Mówiliśmy wcześniej o wartości planowania transmisji na żywo Facebook w stałym dniu i czasie. Tworzenie harmonogramu transmisji na żywo jest szczególnie ważne w przypadku programów marketingu influencer, ponieważ pomaga to w ustanawianiu regularności i tworzeniu następujących elementów.

Na przykład Video prowadzi cotygodniowy podcast i program Facebook Live o nazwie "The Business of Video", w którym znajduje się również współwłaściciel Nick Nimmin i rotacyjny gość. Ten wysoce interaktywny program obejmuje wskazówki i porady dotyczące marketingu internetowego oraz wideo i jest dostępny w każdą środę o 9 rano

"Spójność jest najważniejszym czynnikiem w zdobywaniu publiczności dzięki serwisowi Facebook Live" - ​​mówi wideo. "Musisz budować zaufanie wśród swoich odbiorców, pokazując je co tydzień lub w tym samym czasie."

Jeff Adams jest internetowym nadawcą i gospodarzem kilku pokazów na Facebooku, w tym "The Jeff Adams Show", "Live Positive With Jeff Adams" i "Live Streaming od A do Z." Podkreśla również, że spójność w wiadomości i pomiędzy pokazy są kluczem do budowania lojalnych obserwatorów i do integrowania odpowiedniego sponsoringu, który nie czuje się zmuszony.

W przypadku marketingowców mających wpływ na marki, którzy korzystają z transmisji na żywo, administratorzy stron na Facebooku mogą wyznaczyć niektórych użytkowników jako aktywnych współtwórców : zapewnia im to uprawnienia do transmisji na żywo w imieniu tej strony, bez konieczności uzyskania uprawnień administratora. Pozwala to osobom o dużym wpływie na organizowanie regularnych pokazów na Facebooku na żywo skierowanych do odbiorców marki lub na bieżąco, w celu uchwycenia pojawiających się trendów, przełomowych wiadomości lub ciekawych opowieści bezpośrednio ze sceny.

--

Zaangażowanie odbiorców jest kluczowe dla każdej transmisji z Facebooka - ale przede wszystkim dla osób, które mają wpływ na biznes na Facebooku, gdzie często celem jest zwiększenie sprzedaży, kliknięć i konwersji oraz zapewnienie wysokiej jakości treści. Jak opisuje film, jego program ma za zadanie angażować widzów i pozwolić im na popularyzację treści.

"Bez widowni serial nie byłby tym, czym jest" - mówi Video. "Na przykład spędzamy czas w każdym tygodniu, przyjmując konkretnych odbiorców do pokazu na podstawie tego, kto komentuje. Prosimy naszych widzów o udostępnienie naszego programu, a każdego tygodnia wybieramy jednego szczęśliwego zwycięzcę (zwanego "Sharifyer"), aby pojawić się na żywo i zaprezentować swój biznes. Koniec każdego pokazu odpowiada również na pytania publiczności. "

Jednak zbyt wiele współczesnych filmów o wpływowych filmach nie jest interaktywnych; gospodarze rozmawiają ze swoimi fanami, a nie z nimi. Według źródeł, z którymi przeprowadziliśmy wywiady, branża rozrywkowa bardzo powoli przyjęła interaktywne programowanie influencerów. Jest to zaskakujące, ponieważ nieruchomości rozrywkowe rozwijają się dzięki lojalności fanów i zaangażowaniu w życie obsady i postaci.

Przesyłanie strumieniowe na żywo, bezpośrednio angażując widzów w pytania i odpowiedzi, ankiety i działania, daje zarówno odbiorcom, jak i fanom głębsze wrażenia, które często są cenione bardziej niż proste podpisywanie autografów. W rzeczywistości, jeden z marketerów, z którymi rozmawialiśmy, opisał niezrównany dostęp do fanów Facebook Live zapewniających wpływowych celebrytów. Podczas gdy przypadkowe mobboty w Starbucks mogą być przytłaczające, Facebook Live zapewnia bezpieczną platformę do bezpośredniej komunikacji z ogromną publicznością na całym świecie.

--

Prowadzenie sprzedaży jest powszechną częścią marketingu influencerów, ale Adams podkreśla znaczenie dostarczania unikatowych i angażujących treści, które nie poświęcają rozrywki na rzecz boiska. Zaleca szybką i przejrzystą pracę nad transmisjami na żywo, aby publiczność nie czuła się tak, jakbyś przyciągał do siebie szybko.

Adams poleca także produkcję "oryginalnych pokazów, w których marki stają się sponsorami ... a osoby mające wpływ na żywo czytają o produkcie co tydzień". Takie podejście daje decydentom swobodę tworzenia treści, która współgra z ich publicznością, przy jednoczesnym zachowaniu zasady spójności.

I, co najważniejsze, oryginalne pokazy i odczyty z mankietu na żywo umożliwiają wpływowym osobom naturalnie tkwić w lokowaniu produktu. Influencers cieszą się zaufaniem w mediach społecznościowych; w rzeczywistości 92 procent konsumentów ufa autorytetom bardziej niż reklamom i tradycyjnym rekomendacjom celebrytów. Nie chcesz dmuchać tym zaufaniem, tworząc oczywiście inscenizowaną wydajność.

Wideo nakłania także użytkowników Facebooka do wymyślania unikalnego podejścia, dzięki czemu ich treść wyróżnia się w coraz bardziej konkurencyjnej przestrzeni marketingowo-marketingowej.

"Musisz mieć" rzecz ", którą robisz, czego nikt inny nie robi, a przynajmniej to, co robisz w nowy sposób - mówi. "W moim programie odtwarzamy efekty dźwiękowe i wykorzystujemy efekty wideo w bardzo wyjątkowy sposób. Zawsze staramy się dać widzom nowe doświadczenie ".

Upewnij się, że muzyka, której używasz w filmach marketingowych dotyczących influencerów, jest również oryginalna; chyba że marka lub influencer posiada prawa, twoje utwory muszą być wolne od opłat. Nowa aplikacja Facebook Creator oferuje bibliotekę bezpłatnych piosenek i dźwięków do wyboru, a także efekty wideo i inne funkcje umożliwiające tworzenie bardziej wciągających audycji.

--

Nawet jeśli Facebook Live nie jest jedynym miejscem, w którym można znaleźć treści marketingowe dla influencerów, łatwo jest zmienić przeznaczenie zarejestrowanego zasobu strumienia na żywo i opublikować go na wielu platformach społecznościowych. Daj upust nadchodzącej emisji w swoich sieciach, aby uzyskać maksymalną oglądalność, a następnie wzmocnij ją jeszcze bardziej dzięki udostępnianiu społecznościowemu.

Na przykład zarówno Adams, jak i strumień wideo do serwisu Facebook Live, a także do YouTube na żywo. A Video obsługuje podcast, który jest symulowany jako strumień Facebook Live, który umożliwia obserwującym zarówno oglądanie, jak i słuchanie - i maksymalizuje wartość zasobu audio.

--

Facebook oferuje unikalne funkcje do zwiększania liczby postów. W ten sposób marki mogą zapłacić za stworzenie reklamy z oryginalnego postu influencer, bez konieczności wcześniejszego udostępniania go. Reklamy mogą być tworzone niezależnie od tego, czy posty wpływające ze strony marki, czy po prostu oznaczają markę we własnym wpisie na Facebooku.

Kontrole mogą być ustawione po obu stronach, więc marki mogą zarządzać tym, kto może je otagować w poście, a wpływowi mogą kontrolować, kto może promować swoje posty. Funkcje kierowania na Facebooka pozwalają markom dostosować odbiorców, do których chcą kierować reklamy.

Zwiększanie liczby postów wpływających na sytuację może naprawdę się opłacić, biorąc pod uwagę dostęp Facebooka do miliardów użytkowników na całym świecie. Co więcej, promocje są bardzo przystępne na Facebooku w porównaniu do innych platform mediów społecznościowych.

--

Tworzenie sieci na Facebooku jest kluczowe, niezależnie od tego, czy rozpoczynasz program marketingowy influencer, czy chcesz budować relacje z markami. Sięgnij do innych znanych organizacji i osobistości w swojej branży lub niszy i rozpocznij dyskusję na temat aktualnych trendów i tematów; udostępniaj treści, które stworzyłeś; lub po prostu daj im znać, że interesują Cię możliwości wspólnego marketingu.

Sieci mogą nie tylko prowadzić bezpośrednio do relacji marketingowych influencer, ale także udostępniać zarówno markom, jak i wpływowym użytkownikom dostęp do jeszcze większej puli osób, które mogą być zainteresowane ich treścią, produktami i / lub usługami.

To tylko kilka wskazówek i taktyk, które pomogą Ci uzyskać dostęp do swojego programu marketingowego Facebook Live influencer. Istnieją nieskończone możliwości tworzenia transmisji na żywo, które budują markę, przyciągają nowych obserwatorów oraz generują kliknięcia, konwersje i sprzedaż.